Måndag morgon.
När jag var yngre och jobbade på ett bolag hatade jag dom.
“En hel jävla vecka innan nästa helg”
Såhär i efterhand är det tragiskt hur jag bytte bort min vardag mot en helg.
Eller, det var knappt en hel helg för söndagarna var fyllda av ångest för jag visste det var jobb dagen efter.
USCH
Idag älskar jag måndagar.
Och jag tänkte hjälpa dig älska måndagar genom att skicka dig det här mailet.
För idag vill jag prata om något som jag inte pratat om tidigare.
Ett knep som hjälper dig tjäna mer pengar från din trafik…
Och som hjälper dig undvika ett av dom vanligaste misstagen jag ser affiliates göra.
Låter det bra?
Såhär ligger det till:
Oavsett var din trafik kommer ifrån…
Oavsett om det är sökmotorn… ett foruminlägg… ett svar på ett Youtube klipp… om det kommer från Bing annonser… Google annonser…Facebook…
Vad dom SER på din hemsida när dom först kommer dit är AVGÖRANDE för hur mycket pengar du tjänar.
Ja…
AVGÖRANDE!
Och vad det handlar om…
Det kallas också för “POSITIONERING”
Hur positionerar du det du erbjuder till dom här människorna?
Om jag vill gå ner i vikt och kommer till en hemsida där det står:
“Hur du går ner 1 kilo”
Då har den här personen positionerat produkten som ett sätt att gå ner 1 kilo.
Knappast särskilt spännande, va?
Och knappast något som gör mig intresserad.
Du måste förstå vad den här personen verkligen är intresserad av… på ett djupt plan..
“Hur du går ner 1 kilo” är ett sätt att positionera en produkt.
Ett annat sätt skulle kunna vara:
“Hur ‘S4’ metoden hjälpte Karin bli av med 49 kg på 6 månader… utan att ge upp mat hon älskar… se steg-för-steg planen här”
Vad tror du har störst chans att lyckas?
Så, hur gör du då det här?
I guiden så gav jag dig ett av dom absolut enklaste knepen du kan använda.
Ett knep som snarare bör ses som en “hemlighet”.
Och jag förstår verkligen inte varför fler affiliates inte använder det.
(Jag skulle uppskatta om det stannar mellan oss. Låt inte ‘utsidan’ få reda på det, hehe)
Du kommer kanske ihåg, men det är måndag så tillåt mig att upprepa:
Rusa över till produktägarens hemsida och analysera hur deras hemsida ser ut.
- Vad har dom skrivit?
- Vad använder dom för rubrik? Under-rubriker?
- Hur har dom positionerat produkten?
Har dom en stor rubrik där det står:
“A brand new weight loss pill that skyrockets your metabolism thanks to a secret discovery from a Nobel-prize nominated doctor”
I sånna fall, använd det på din hemsida:
“FREE Video reveals what a nobel-prize nominated doctor claims skyrockets your metabolism”
Om det istället står något i stil med:
“The P.T.O.M Method For Dropping 23 Pounds in 2 Weeks While Doing NO Exercise”
Då utnyttjar du det:
“How To Drop 23 Pounds in 2 Weeks While Doing NO Exercise With the New P.T.O.M Method. Watch This Free Video To See How”
Du förstår…
Om du INTE gör det…
Och du istället skriver något annat än vad dina besökare slutligen ser när dom landar på produktägarens hemsida…
Då kommer du tappa massor av försälljningar.
Och jag ser massor av affiliates göra det här misstaget.
Tänk själv…
Om det, på din hemsida, står:
“FREE Video: Discover The P.T.O.M Method For Dropping 23 Pounds in 2 Weeks While Doing NO Exercise”
Och sen klickar någon på knappen, ger dig deras email adress och sen tas till produktägarens hemsida där det står…
“The Video Below Reveals what a nobel-prize nominated doctor claims skyrockets your metabolism”
Vad tror du kommer hända?
Låt mig berätta. Här är vad personen kommer tänka:
“Ehm… vafan är det här… jag trodde jag skulle upptäcka den där P.T.O.M metoden… nu är jag förvirrad… nu pratar dom om en Nobelpristagare…”
*personen stänger ner fönstret och går tillbaka till ett serie-maraton på Netflix*
En förvirrad människa kommer ALDRIG köpa något.
Du behöver se till så att din sida överensstämmer och har samma buskap som produktägarens om du vill ha rätt förutsättningar att lyckas.
Förstår du hur jag tänker?
Ungefär som om du skulle locka mig med att säga:
“Hörru, Alex… jag har en skål med chokladbollssmet som står härborta i köket… här, följ med…”
Sen tar du mig i handen, leder mig till köket och där möts jag av en skål surströmming.
Jag förväntade mig chokladbollssmet. Då vill jag ha chokladbollssmet.
Och även om det skulle visa sig vara något helt annat, men ändå relaterat, som kanske en äppelpaj… då skulle jag bli besviken för det var inte vad jag förväntade mig.
Så, börjar du förstå hur jag tänker?
Bra.
Jag hoppas du sakta men säkert börjar lära dig mer och mer om det här.
Det är inte direkt rocket-science.
Och igen, jag tror inte på att göra saker och ting mer komplicerade än dom behöver vara.
Påminner mig om hur när jag var liten och jag ville ha ett 6-pack.
För, ja… du vet… det skulle vattnas i alla tjejers munnar och jag skulle bli det där “priset” alla ville åt.
Så istället för att lära mig om fettoxidation, kaloriekvation, mikro- & makronutienter…
… sånt jag inte bryr mig ett skit om…
Då köpte jag ett sånt där “ab-bält” som du klistrade fast runt midjan med bodylotion sen skulle det vibrera bort allt fett från magen och ge mig ett 6-pack.
HAHA. Det funkade… mja…sådär, va…
Men jag gjorde ändå mer rätt än fel.
För jag fokuserade inte på alla detaljer runtomkring.
Jag vill bara veta exakt vad jag ska göra.
That’s it.
I ditt fall här med att positionera din produkt så du tjänar massa pengar från din hemsida varje månad…
Då behöver du inte heller s det inte fler detaljer än det jag nu gav dig.
Leta INTE efter en egen, unik infallsvinkel och ett sätt att positionera produkten.
Produktägaren har ju redan gjort allt arbete åt dig.
Varför göra det svårare än det behöver vara?
Använd det dom gjort.
Och upprepa sen processen för en annan produkt.
VOILA.
Helt plötsligt har du 2,3,5 st olika sidor som alla marknadsför en produkt som kanske ger dig 250-500 kr per dag.
Och helt plötsligt har du en inkomst som får andra att bli lite avundsjuka 🙂
Hörs imorgon.
Då pratar jag om det jag lovade förra onsdagen.
Missa inte det.
Alex “kopiera din positionering” InkomstZero
P.S.
Nämen ser man på…
Massor av folk som missade möjligheten att pröva Leadpages för 8 spänn nu i helgen.
Vad ska jag säga…
You snooze, you loose.
Det lönar sig kanske att slaviskt leta efter (och läsa) mina mail varje dag 😉
(HINT HINT)
Nåja, lite kort:
Det här kommer aldrig vara en dålig investering, oavsett när du gör den.
Men det förusätter förstås också att du är intresserad av att bygga en internet-verksamhet som inte bara hjälper dig tjäna penger idag utan är något du vill göra långsiktigt.
Om det INTE är det rekommenderar jag inte att du skaffar det.