Sitter på vår soliga balkong med en Pepsi i handen så tänkte passa på att ta upp en sak med dig.
Du har säkert hört talesättet:
”Hur du gör en sak är hur du gör allt”
Eller ja, något i den stilen i alla fall…
Idag började jag tänka lite mer specifikt på det…
Lek med tanken du har en restaurang, OK?
Den har utsikt över havet, serverar den bästa maten och har servitörer gästerna älskar…
Men om toaletterna ser ut (och luktar) som kaninfjärt…
Då kommer du ändå inte ha några kunder.
Med andra ord:
En dålig variabel kan förstöra hela upplevelsen.
Jag resonerar ofta likadant när jag skapar mina Vänskapskampanjer.
Nej, jag strävar aldrig efter att få den perfekt…
Men jag ser alltid till att göra allt rätt.
Vad innebär det?
Jo, att jag följer varje steg till punkt och pricka.
Samma steg jag gett dig.
Och samma steg jag rekommenderar du följer varje gång du vill skapa en ny kampanj som ger en ny inkomst.
För om du skippar något av stegen jag gett dig…
Då förstör du hela upplevelsen.
Men kom också ihåg:
Olikt restaurangen som kanske måste få allt perfekt så behöver inte du och jag det…
Istället…
Det räcker att följa alla stegen till punkt och pricka.
Resten kan vara “si och så” men du kan ändå se kampanjerna generera 3000 kr, 5000 kr, 10 000 kr eller mer varje månad.
Fast igen, det förutsätter att du inte gör avvikelser från stegen.
Så, när du hör orden:
Hur du gör en sak är hur du gör allt
Då pratar vi i det här fallet om att göra varje steg, och att göra dom i rätt ordning.
No more.
No less.
Nu började det precis fläkta som satan här på balkongen så jag ska gå ner och sätta mig ute på bryggan med en ny bok jag börjat läsa.
Glöm inte bort att skriva till mig dagen du tjänar dina första tusenlappar från det här
Alex “gör allt så bra jag kan” InkomstZero