Igår pratade du och jag om trafik.
Du upptäckte hur jag ser på trafik (det är annorlunda gentemot många andra)…
… skillnaden på bra och dålig trafik…
Och den bästa källan till högkonverterade trafik som bygger en stabil, säker och stadig inkomstkälla varje månad.
Kul att så många uppskattade det.
Nu, det finns MER – mycket mer – att säga om trafik.
Och lite längre fram ska jag visa dig lite andra tricks, tips och knep jag gillar att använda för att få den typ av trafik som står där med pengarna i näven,
redo att investera i vadän jag rekommenderar…
Men idag?
Vad ska du få se idag?
Jo, den andra delen i den här ekvationen jag nämnt du bör fokusera på (och som ÄR internet-marknadsföring), nämligen:
KONVERTING.
För trafik i all ära…
Men om du inte vet hur du konverterar den… då är du lika körd som en snigel i en 100 meters final.
Konverting är ett finare ord för:
Hur många gör det jag vill att dom ska göra?
Nu, innan vi kastar oss in ska jag bara springa och hämta min tallrik med gröt.
(Klockan är 16.12 och jag har inte ätit lunch än. Oooops)
Vänta lite.
.
.
OK.
Tillbaka.
Va, vad säger du? Vill du se hur min gröttallrik ser ut?
Jösses. Du är lika galen som mig.
Nä, vet du vad… det får du inte. Inte idag. Kanske nästa gång.
OK?
Suck… aja, då kan vi gå vidare 🙂
Så…
När det kommer till konverting har du ett par olika punkter att titta på.
Nu, det jag ska visa dig här är sånt jag ALDRIG delat med mig av tidigare… och du bör inte bara läsa det som underhållning.
Varför?
För det har tagit mig 4-5 år att komma fram till att detta är det enda som du behöver titta på.
Så…
Här är min hemliga lilla checklista som visar konvertingspunkterna jag tittar på:
1. Annons CTR (click through rate)
Med andra ord…
Hur många som ser min annons klickar på den? (en konvertingspunkt)
1%? 5%? 10%? Hur många?! Jag vill veta.
2. Optin rate
Med andra ord…
Hur många som besöker min hemsida ger mig deras email adress? (en annan konverteringspunkt)
Igen, är det 10%? 30%? 70%?
Jag vill ha koll för det här är viktigt.
3. Antal försäljningar
Med andra ord…
Hur många av dom som klickat på min annons… och hur många som gett mig deras email adress… köper produkten jag rekommenderar? (den sista konverteringspunkten)
Är det 5%? 10%? 20%?
Du och jag vill naturligtvis att så många som möjligt köper för ja.. vi älskar sedlar som trillar in på bankkontot.
——————————————————-
That’s it.
Jag sa att jag håller det enkelt, va? 🙂
Igen… och jag kommer fortsätta hamra in det här i ditt huvud så länge jag lever…
Gör det INTE mer komplicerat än det behöver vara.
Fokusera på dom där 3 konverteringspunkterna och gör det du kan för att bättra på dom siffrorna.
Va? Du vill veta hur man gör det?
Hmmm, OK.
Jag gillar dig.
Och att kunna öka konverteringen på en eller alla av dom där punkterna kan bokstavligen talat vara skillnaden mellan en inkomst på 2000 kr i månaden och 15 000 kr i månaden… så ge mig en liten stund så ska jag försöka skriva en rapport om det och skicka till dig.
Deal?
Men dom här 3 punkterna är inte allt.
Det finns några andra saker jag också tittar på.
Eller, snarare kostnader och siffror som jag rekommenderar du håller ett getöga på:
Här är dom:
1. CPC (cost per click)
Vad kostar varje klick på min annons?
2. EPC (earnings per click)
Hur mycket tjänar jag varje gång någon klickar på min annons?
Och slutligen… den 3e saken (siffran) jag tittar på är…
Den absolut viktaste siffran du MÅSTE känna till om du vill ha en stabil, stadig och säker inkomst varje månad…
Faktum är, det är vad som styr hela din internet-verksamhet.
Du måste ha koll på, känna till och veta om den ifall du vill kunna tjäna pengar.
Och innan du hinner tänka något…
NEJ, det är inte vad du tror.
Jag ska berätta vad det är och prata om dess implikation i ett mail nu i veckan.
Ja, det är SÅ viktigt och SÅ betydelsefullt för dig att du måste höra nyanserna kring det… och jag kan inte göra det rättvisa på den korta tid jag har kvar här idag…
Så spana efter ett inlägg sen med rubriken:
[IZ] Den enskilt viktigaste siffran i din internet-verksamhet
Och på tal om saker att se framemot…
Jag vet inte om du märkt det men jag gör verkligen mitt bästa för att ge dig mer värde än vad du skulle få i många kurser du hade behövt betala för…
Men jag är bara en vanlig snubbe…
Jag gör allt det här själv… på min fritid… nästan helt ideellt…
Och även om det finns SÅ mycket jag vill ge dig, dela med mig av och visa dig så känns det ibland som jag inte hinner med allt.
Men nu?
Nu har jag en liten idé om en gåva jag vill ge dig.
Du förstår…
Jag har ett unikt litet dokument på min Google Drive som jag använder för att hålla koll på ALLA mina siffror i i min internet-verksamhet.
(Japp. Dokumentet visar alla siffrorna jag precis pratat om i det här mailet. Allt från kostnader till dom vitala konverteringspunkterna)
Så jag satte mig tillbaka i soffan och tänkte för mig själv:
“Hmm, varför inte dela med mig av det till alla InkomstZero medlemmar?”
Den har varit ovärderlig för mig under mina år… och den tillåter dig att veta, med laser-liknande säkerhet, vad du behöver fokusera på för att förvandla din internet-verksamhet till en brakande succée.
Seriöst…
Det ger dig en överskådlig bild som gör ditt nästa steg lika enkelt som att knyta skorna.
Jag tror det kommer göra en jättestor skillnad för dig och din internet-verksamhet, så jag vill ge dig den som en gåva.
Låter det bra?
Allt du behöver göra för att ta del av den här gåvan helt kostnadsfritt är att komma igång med din egna internet-verksamhet idag.
(Vilken deal, va? Kom igång och tjäna dina egna pengar och så får du en gåva på köpet?! Wow. Du måste vara galen att skippa den möjlighete)
Skämtåsido…
Jag tror verkligen du kommer älska den.
Det hade åtminstone jag gjort ifall situationen varit omvänd.
Gör såhär för att få tillgång till dokumentet:
1. Gå igenom min nya guide och följ alla stegen.
2. Investera i Aweber och Leadpages genom länkarna du hittar på hemsidan.
3. Skicka mig kvitton på dina två investeringar
När du gjort det kommer jag lägga till dig på en speciell lista där jag sen skickar ut dokument så fort jag är klar.
(Det jag behöver göra är att gå in och rensa upp i dokumentet så att den inte innehåller alla mina siffror bara.)
Och du… Ifall du redan kommit igång och mailat mig dina kvitton sen tidigare behöver du inte göra någonting utan du kommer automatiskt få dokumentet av mig när det är klart.
Hoppas det var tydligt.
Ha nu en fortsatt bra kväll.
– Alex “konverting är kung” InkomstZero