INKOMSTZERO

[IZ VIP] Hur du fångar folks intresse med dina emails

”Vad ska jag skriva för att fånga folks intresse? Ska jag centrera emailsen runt resultatet dom är ute efter och inte specifikt produkten?”

Svar:

Angående det sistnämnda, bingo!

Enda gångerna du vill skriva emails som kretsar helt och hållet kring produkten är om du antingen:

1. Har folk på din email lista som redan vet om produkten och är intresserade (så om du betalar för sökordet "produktnamn" och har annonser för dom), eller...

2. Om du på ett systematiskt och strategiskt sätt tagit folk genom en serie emails och nu vill du antingen inkludera ett ”FAQ” email eller svara på specifika frågor du fått in som rör produkten.

Men generellt sätt?

Fokusera inte på produkten.

Fokusera på att skriva emails som är relaterade till den andra personen och hens värld.

För det är nämligen så du fångar någons intresse.

Du håller kommunikationen i deras värld.

Prata om deras problem. Deras bekymmer. Deras drömmar.

Du kan berätta historier om folk som har åstadkommit vad dom försöker åstadkomma. Du kan ge dom checklistor på misstag. Du kan berätta skräckhistorier om folk som försökt använda konkurrerande produkter och misslyckats.

Seriöst, listan kan göras jättelång.

Men det här är en sån där grej som, eftersom jag har gjort det här så himla länge nu, jag kan tycka är rätt svår att förklara.

Det kommer bara rätt naturligt (och är rätt uppenbart) för mig.

Men hmmm...

Låt mig försöka illustrera med ett exempel.

Ta min pappa. Han älskar fiske. OK?

Så om han kommer till en landningssida som säger:

”Video visar den nya metoden som hjälper dig fånga fler gäddor än dina polare”

Och sen fyller i sin emails…

Så länge du bara därefter skickar ut emails som är relaterat till hans lilla ”fiskevärld” så kommer du alltid fånga hans intresse.

Eller hur?

Och...

Han kommer aldrig heller bli irriterad om varje email innehåller en länk som tar han till produktsidan för en videokurs som visar hur han fångar mer gäddor än polarna.

Hänger du med?

Så kom ihåg:

  • Vad är några av deras problem/begär? 
  • Vad går dom runt och tänker på, oroar sig för, är rädd för? 
  • Vad drömmer dom om? 
  • Hur skulle deras liv bli/se ut om dom blev kvitt sitt problem?

Igen, du behöver inte skriva dina egna emails.

Du kan använda alla emails du får av produktägarna.

Inget fel med det.

Men om du vill kunna skicka ut ännu fler...

Och grejen är...

Fler emails = mer pengar

Då är dom här sakerna bra att ha i åtanke.

Okidoki?