INKOMSTZERO

[IZ VIP] Borde alla emails sälja produkten?

När du skickar ut emails till din email lista:

Borde verkligen varje email vara en pitch? Borde varje email försöka sälja produkten du marknadsför?

Blir dom inte irriterade? Tröttnar dom inte? Sliter du inte ut dom?

Frågor som dessa dyker ner i min inkorg titt som tätt.

Det korta svaret är: 

Nej.

Men om du gör det på fel sätt blir dom det.

Du vet, om du bara skickar emails som säger:

”köp det här nu” ”beställ idag” ”spara pengar och testa det här nu”

Men förstå det här:

Av alla mina 17 olika vänskapskampanjer jag har?

Varendaste litet email i alla dom kampanjerna marknadsför produkten jag säljer.

Och eftersom jag kan leva ett rätt bekvämt, stressfritt och drömmigt liv borde det kanske vara tillräckligt med svar på frågan :- )

”Men vadå, vad är det med alla dom här 'goodwill emailsen' jag hör folk snacka om då?”

Ah, du har hört om dom alltså?

(Om du inte har det så är det emails som innehåller massa bra information folk kan använda direkt men som inte säljer något. Typ ”gå ner i vikt med dom här 3 stegen” och sen ger du personen dom här 3 stegen och exakt allt dom behöver veta)

Det här är ungefär som att någon kommer in till din ost-butik och sen säger du:

”Vet du vad… idag säljer vi inga ostar. Vi ger bara ut massa tips och tricks som hjälper dig välja rätt ost, vad du kan äta till den, hur du tar hand om den på bästa sätt osv.”

Inte så smart, va?

För sanningen är:

Så länge du skickar ut emails som fokuserar på deras problem och DERAS liv...

Så länge du skickar ut emails som visar dom hur deras liv skulle kunna se ut ifall dom blev kvitt dessa problem...

Då bör du alltid ha en "pitch" (en länk till produkten du marknadsför)...

Och du kommer aldrig irritera dom.