Nu ska jag berätta något jag ALDRIG tidigare prata om.
Mer specifikt:
Du ska få en “crash course” i hur du bygger en egen affiliate sida som får en ström av pengar att trilla in på ditt konto.
Eller mjä…
Jag får väl inte ge några garantier.
Det är olagligt tror jag.
Men vad jag kan säga är:
Beväpnad med vad jag ska visa dig nu kommer du ge dig själv alla förutsättningar att lyckas.
Och jag tror du kommer få ett oförtjänt övertag gentemot de andra affiliates därute.
(jag vet, som att du behöver fler… det är faktiskt min ödmjuka men ack så pricksäkra åsikt att du redan vet mer än de flesta andra kombinerat… men hey, man kan väl aldrig få för mycket av det goda)
Men om du kastas in i mitten av ett gängkrig, vilka förutsättningar skulle du föredra?
Att stå där med en trasig vattenpistol… eller en stekhet bazooka?
(Japp, det var en retorisk fråga)
Om det är de sistnämnda… då kommer du gilla det här mailet :- )
Fortsätt läsa så ska jag förklara.
Nu, innan vi kastar oss in… kan jag springa och återigen hämta en kall Nocco från kylen?
Bra, tack.
Vänta lite då…
(Du vet kanske inte om det men jag brukar dricka en varje morgon samtidigt som jag skriver till dig.
En del av min rutin.
Och faktum är, jag gjorde lite snabb kalkylering och kom fram till att jag pungar ut strax över 1200 spänn i månaden på dom, haha. Oops.
Jag ser till att både jag och tjejen har varsin varje dag)
Nåja…
Så…
Let’s dive in.’
(Vet du, jag kommer bara skriva allt jag tänker på… och allt jag vill ha sagt… jag kommer inte stanna och redigera… korrekta eventuella stavningsfel… eller försöka skriva “fint”… istället komme jag bara öppna upp pärleporten och låta allting strömma ur mig…. tror det är de absolut bästa sättet för mig att försöka förmedla allt jag vill säga till dig nu.
Take it or leave it)
Det jag pratar om är vad som sker INNAN du skapar din hemsida… men EFTER du valt en produkt att marknadsföra…
För så fort du valt en produkt är ditt nästa steg att skapa en landningssida som du skickar all trafik, eller hur?
(Var den här trafiken kommer ifrån spelar ingen roll i det jag försöker förklara för dig nu)
Så OK, hänger du med?
Du är påväg att skapa landningssidan.
Nu, jag har ju redan pratat med dig om positionering…
Och jag har visat dig exempel på hur du kan använda en genväg när du skapar din landningssida med hjälp av Leadpages… du kommer ihåg vad det var, va? Känns som jag nämner det hela tiden.
Nåja, jag upprepar väl ändå bara för att vara på den säkra sidan:
Gå till produktägarens hemsida och se hur han säljer den.
- Vad står det på deras hemsida?
- Hur säljer dom produkten?
Är det:
“A shockproof way to shed 23 pounds of unwanted body fat thanks to the new Fat Blaster System?”
Eller är det:
“Lisa’s accidental discovery in India helped her get rid of her pregnancy weight. Follow her simple blueprint shared in this video”
yada yada yada…
Men du förstår vad jag menar, va?
Alla har en egen infallsvinkel som dom använder sig av på hemsidan.
Det jag alltid föreslagit till dig är:
Kopiera det dom gör för att sälja produkten för att sälja besökarna till din hemsida att ge dig deras email.
Men vad jag har aldrig pratat om är det här:
Jag tycker också det finns ett viktigt mervärde i att sätta dig in i (och förstå) marknaden du ska jobba i.
Anledningen?
Många.
Framförallt kommer det göra att du tjänar mer pengar… för du förstår dom bättre än andra och kan således kommunicera med dom bättre, effektivare och mer empatiskt än någon som inte tar sig tiden att göra det.
Så i det långa loppet är det WIN-WIN.
Av den här anledningen tänkte jag ge dig mitt arbetsflöde… hur jag personligen går tillväga… så jag förstår människorna som kommer till min hemsida.
Och sen vill jag också ge dig ett par tips, tekniker och knep för att sälja mer som ett resultat av det.
Låter det bra?
Så, låt oss kasta oss in i den här spännande världen.
Här är hur du går tillväga:
1. Läs alla hemsidor som säljer samma, liknande eller relaterad produkt till den du marknadsför.
Se hur dom positionerar sin produkt… hur dom säljer den… vad dom säger till sina klienter…
Skriv ner allt.
(Ja, det innebär att du läser igenom alla deras texter… lyssnar till videos… scrollar genom deras sida… jag sa inte att det här är “enkelt” jobb… men det kommer vara värt guldkedjor och diamanter i de långa loppet)
Om jag marknadsför Fat Loss Factor så kollar jag på alla andra produkter inom hälsa jag hittar på Clickbank.
Mer än så…
Jag kollar alla produkter utanför Clickbank. Direkta konkurrenter likväl som relaterade produkter.
Hur gör framgångsrika personliga tränare? (dom säljer ju något relaterat… något som ger samma i slutändan ger samma slutresultat)
Hur är det med kosttillskottsföretagen… vad skriver dom?
Alla böcker?
Ja, du fattar…
Skriver ner allt jag hittar som jag tycker är bra, värdefullt eller användningsbart…
(samlar allt i ett dokument på Evernote)
2. Gå till Amazon.com
Väl där…
Gå igenom alla produktrecensioner du hittar på samma, liknande eller relaterade produkter till den du marknadsför.
Nu, lyssna:
Vad jag vill att du gör där är läs alla 1-stjärniga och 5-stjärniga recenssioner.
Där avslöjar folk ofta det som du får användning för.
(2,3, 4- stjärniga recenssionerna brukar vara rätt generella och diffusa… så hoppa över dom)
Jahapp…
Vad gör du med det här då? Vad gör du med recenssionerna?
Så mycket du bara kan, min vän.
Du fyller din kropp, själ och hjärna med en “buffert” av information om vad dina besökare är ute efter. Så du förstår dom bättre. Och enklare kan skriva till dom.
Hänger du med?
Och du, juste… här är ett litet knep jag ÄLSKAR…
Men det här vill jag verkligen att du och jag håller för oss själva, OK?
(Jag ser väldigt få prata om det här)
Du gör helt enkelt så att du…
3. Går till Amazon’s bästsäljande avdelning för magasin
Kolla på alla magasin som är relaterade till marknaden du jobbar inom.
Framförallt…
Spana in omslagen.
Skriv ner rubrikerna du ser.
Vet du vad dom är PERFEKTA för?
Ämnesrader för dina emails.
Japp! Jag gör så hela tiden.
Faktum är, många gånger är dom avsevärt mycket bättre än ämnesraderna du får av produktägarna till produkterna du väljer att marknadsföra.
Så jag skriver ofta egna… och det gör jag baserat på magasinomslagen.
(Tillbaka till det jag alltid säger: Why re-invent the wheel?!)
För att ge dig ett exempel, klicka och kolla här.
Ser du rubrikerna på omslaget?
- “Our Crazy-Fast Plan To Get Fit. Strong. Lean.”
- “Hot Abs: 4 Moves for Real Results”
- “Wake Up Happy: Try These Mood Boosters”
- “Power Foods – More Energy, Better Sleep, Less Stress”
Säg att du marknadsför en hälsorelaterad produkt…
Visst märker du hur dom skulle passa perfekt som ämnesrader för dina email follow-ups i sånna fall?
Eller… om du vill… också något som du kan experimentera med på din landningssida.
—
Så, vad är det du försöker göra när du samlar allt det här?
Igen, du jagar inspiration och idéer.
Sånt du kan använda på din landningssida (som rubriker)… email follow-ups (ämnesraderna)… historier (som emails)
Ja, du fattar…
Det sägs att den som förstår sina besökare bättre än någon annan har ett oförtjänt övertag.
Och vet du vad?
Det har dom.
Så ge dig själv den gåvan. Ge dig själv alla förutsättningar att lyckas.
Spendera några timmar och gå igenom den här processen.
Du kommer vara sjukt glad att du gjorde det i de långa loppet.
(Även om du redan har en sida nu… en som tjänar pengar… det är aldrig försent… och det kommer hjälpa dig komma upp med nya idéer och saker att testa)
Det var allt för idag.
Imorgon, något helt annat.
Alex “förstå dina besökare” InkomstZero
P.S. Jag brukar ofta ha en plan för min dag.
Men inte idag.
Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska göra…
Eller, tror jag kommer sätta mig och näthandla lite.
Nu när man träffar en tjej känns det som att jag borde köpa en del julklappar.
Fast ska sanningen fram är jag emot julklappar – tycker det mest leder till ohälsosamt överkonsumerande…
(säger killen som köpte 40 paket saffran… mer om det imorgon)
Men får kanske göra ett undantag i det här fallet.
Hon har köpt massor till mig, trots att jag redan har allt jag vill ha.
Men vet du vad…
Det är väl inte svårare än att ge henne äventyr och upplevelser?
Ha, där har vi det!
Då bidrar jag väl inte till någon onödig överkonsumption?
(Wow! Älskar hur jag får idéer bara genom att fortsätta skriva till dig)
Så… härligt. Det får de bli.
Någon spa-helg.
Någon weekend-resa.
Kanske en luftballongs-färd eller något.
Bra, bra, bra.
Dom idéerna gillar jag.
Aja, hörs imorgon.
Hejsvej!